معرفی سن پترزبورگ

آشنایی با شهر سنت پترزبورگ
آشنایی با شهر سنت پترزبورگ
سنت پترزبوگ که روس ها خود آن را پتربورگ مینامند، دومین شهر بزرگ روسیه پس از پایتخت این کشور یعنی شهر مسکو است. سنت پترزبورگ در منتهی الیه شمال غربی کشور پهناور روسیه و در ناحیه فدرال و مرکز استان لنینگراد قرار دارد. پترزبورگ در 16 می سال 1703 به دستور پترکبیر بنا شد و بین سال های 1712 تا 1918 میلادی پایتخت کشور روسیه بوده است.
این شهر یکی از مهم ترین مرکزهای اقتصادی، علمی، فرهنگی و گردشگری روسیه به شمار میرود.
در ادامه شما را بیشتر با این شهر جذاب آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه
تاریخچه
همانطور که گفته بودیم سنت پترزبورگ در سال 1703 به دستور و نظارت پترکبیر ساخته شد و تا سال 1918 پایتخت روسیه بود.سنت پترزبوگ در طول این سال ها 3 بار تغییر نام داده است؛ این شهر از اوت سال 1914 تا 26 ژانویه 1924 پتروگراد و بعد از سرنگونی فرمانروایی تزارها لنینگراد و با فروپاشی شوروی در سال 1991 به نام کنونی خود یعنی سنت پترزبورگ رسیده است.
یکی از مهم ترین لحظات در تاریخ این شهر انقلاب 1917 روسیه و دفاع سرسختانه در برابر آلمان های نازی در جنگ جهانی دوم است، این شهر در زمان جنگ جهانی دوم  ماه ها در محاصره نظامی نیروهای متحدین قرار داشت ولی هیگاه سقوط نکرد؛ از این رو جایگاه ویژه و حیاتی در تاریخ روس ها دارد.
 این شهر را ایرانیان در زمان قاجار ((پِتِل پُرت)) یا ((فِتِل فُرت)) مینامیدند و اژ آن را در اصطلاح به عنوان دورترین نقاط یاد میکردند.

جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ
جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ
سنت پترزبوگ در کناره رود نوا در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته است. زمستان های این شهر طولانی و همراه با باد های سردیست که از سمت رود نوا می ورد. این شهر را میتوان مهمترین شهر در صنعت گردشگری روسیه و کانون جلب گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان دانست که بسیاری از مراکز تاریخی روسیه را در خود جای داده است. برای مثال سنت پترزبوگ تنها در سال 2018 میزبان حدود 8.5 میلیون نفر گردشگر بود که از جاذبه های گردشگری و تاریخی آن دیدن کردند.
از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر میتوان به موزه مشهور آرمیتاژ، کلیسای سنت ایزاک، قلعه پیتر و پاول، کلبه پتر کبیر، کلیسای ناجی در خون، موزه روس، کاخ کنستانتینوفسکی، کاخ کاترین،کاخ پترهوف، اسب سوار برنزی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.


شب های سفید سنت پترزبورگ
شب های سفید سنت پترزبورگ
 سنت پترزبورگ شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد هر سال در اویل تابستان به علت طولانی شدن زمان تابش آفتاب در تاریکی شب فرو نمیرود و طول شبانه روز یا هوا روشن است و یا گرگ و میش صبحگاهی دارد. طولانی ترین روز را در این شهر در تاریخ 22 ژوئن میتوان تجربه کرد که در آن طول روز به 18 ساعت و 50 دقیقه میرسد. از این رو این پدیده طبیعی شب های سفید نام گرفته و سالیانه گردشگران زیادی را در فصل تابستان برای دیدنن این رخداد جذاب به شهر سنت پترزبورگ میکشاند.