جاذبه های توریستی پوكت

آشنایی با بهترین جزایر تایلند
آشنایی با بهترین جزایر تایلند
 تایلند با هزاران جاذبه ای که دارد در بین مقاصد گردشگری محبوب دنیا قرار دارد و سالانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند.با این حال،تایلند بیش از هرچیز به خاطر جزایر زیبا و شگفت انگیز و سواحل رویایی و کریستالی اش شهرت دارد.کشور تایلند از هزاران جزیره کوچک وبزرگ تشکیل شده است و بسیاری از آن ها جزء جزایر توریستی و مشهور قرار دارند.

جزیره ی کوتائو| Koh Tao
جزیره ی کوتائو| Koh Tao
یکی دیگر از بهترین جزایر تایلند جزیره کوتائو است که به خاطر ظاهرش به <<جزیره لاک پشت>> هم شهرت پیدا کرده این جزیره مکان ایده آل برای غواصی است و اگر شما علاقه مند به غواصی هستید پیشنهاد میکنیم حتما به این جزیره  هم سری بزنید. نوار ساحلی این جزیره مملو از سواحل شنی سفید وزیبا،رستوران های ساحلی با فانوس های رنگارگ و مغازه های وسایل و تجهیزات غواصی است.
اکثر مسافران این جزیره را غواصان و علاقه مندان این رشته ورزشی هیجان انگیز تشکیل می دهند و رقابت تنگاتنگی که بین فروشگاه ها و جود دارد باعث ارزان شدن قیمت وسایل و تجهیزات شده است.
به این ترتیب،اگر تحهیزات غواصی همراه ندارید اصلا نگران نباشید.در جزیره کوتائو می توانید باقیمت مناسب کلیه لوازم مورد نیازتان را خریداری کنید.حتی اگر غواصی بلد نیستیدهم در این جزیره میتوانید در کلاس های آموزش غواصی شرکت کنید و حتی مدرک هم دریافت کنید.این دوره ها معمولا چهار روزه است و در طول آموزش،چهار بار غواصی در اقیانوس رو تجربه خواهید کرد و فوت و فن های این وزش مهیج و مفرح را یاد خواهید گرفت.

جزیره کو سامویی| Koh Samui
جزیره کو سامویی| Koh Samui
کو سامویی یکی از جزایر لاکچری و توریستی تایلند است و با امکانات بسیار لوکس و مجللی که دارد در بین بهترین جزایرتایلند قرار میگیرد. این جزیره یکی از بهترین انتخاب ها برای سپری کردن ماه عسل وسفر زوج های جوان است.هر چند خانواده ها،گروه های دوستانه و کسانی که تنها سفر می کنند هم می توانند از جاذبه های بی نظیر این جزیره لذت ببرند. در این جزیره،علاوه بر سواحل زیبا و جذاب ،کوه ها و قله های سرسبز و پوشیده از جنگل وهمین طور نواحی روستایی وجود دارد که بادرختان نارگیل و موز احاطه شده وتصویر دل انگیز از یک جزیره رویایی را تشکیل می دهد.بنابر این،هر کس با هر سلیقه ای به کوه سامویی سفر کند دست خالی برنمیگردد و حتی دوست داران فرهنگ هم می توانند با بازدید از مناطق  روستایی با سبک زندگی مردم محلی این جزیره آشنا شوند.
هین تا (Hin Ta) و هین یای(Hin Yai) از جمله جاذبه های طبیعی پر طرفدار جزیره کو سامویی هستند این صخره ها در انگلیسی به نام صخره های مادر بزرگ و پدربزرگ شناخته می شود صخره های عجیب و خاص هستند. که از دور کاملا دیده میشوند. اگر حوصله ماجراجویی دارید می توانید سفر هیجان انگیز به داخل جنگل های انبوه و سرسبز جزیره داشته باشید و از آبشار های با شکوه و حیات وحش غنی و بی نظیر این جزیره دیدن کنید .علاوه براین،کو سامویی میزبان زمین های گلف متعددی است که به دلیل کیفیت بالایی که دارند تایلند را در بین محبوب ترین مقاصد برای طرفداران گلف تبدیل کرده است

جزایر فی فی| Koh Phi Phi
جزایر فی فی| Koh Phi Phi
جزایر کو فی فی نام مجموعه ای از جزایر در تایلند است که بین جزایره بزرگ پوکت و رشته کوه  مالاکا قرار گرفته است وجزء بهترین جزایر تایلند به شمار می روند. جزایر فی فی طبیعتی بی نظیر و شگفت انگیز داردو به اعتقاد  بسیاری در بین زیبا ترین جزایر دنیا قرار دارند. بنابراین اگر به طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی های طبیعی علاقه دارید احتمالا جزایر فی فی انتخابی ایده آل برای شما محسوب میشود. در این جزیره سواحل بسیار زیبا و فیروزه ای وجود دارد که انقدر زیبا هستند که انگار تصویری از یک رویا  وخواب هستند. البته اگر درسفر به تایلند به این جزیره رفتید حتما کفش راحت ومناسب، آب کافی و لباس مناسب به تن داشته باشید تا با خیال راحت بتوانید در کوه ها و تپه های سر سبز و بی نظیر  این جزایر کوهپیمایی کنید واز زیبایی های شگفت انگیز جزیره فی فی لذت ببرید.
 در سواحل نقره ای فام فی فی می توانید  از استراحت ذر سواحل شنی لذت ببرید یا در آب های شفاف و کریستالی شنا کنید یا به تفریحات ساحلی دیگر بپردازید.یکی از محبوب ترین تفریحات ساحلی در جزایر فی فی قایق سواری و همین طور غواصی است که تجربیاتی بی نظیر را در اختیار شماقرار می دهد. پیشنهاد میکنیم در سفر به این جزیره  فی فی ازمکان هایی مثل خلیج مایا دیدن کنید که محل سکونت و زندگی میمون های وحشی  است. اگر اهل ماجراجوییو صخره نوردی هستید هم  در این جزیره صخرههای فوق العاده فراهم  خواهد کرد.
برای اقامت در این جزیره  هم انتخاب های متعددی خواهیم داشت : از خوابگاه ها و هتل های ارزان قیمت برای بک پکر ها گرفته تا هتل  های لوکس و5 ستاره با قیمت ها  و امکانات رو یایی در اختیار مسافران قرار خواهند داشت

جزیره کو پانگان| Koh Phangan
جزیره کو پانگان| Koh Phangan
کو پانگان در بین بهترین جزایر تایلند قرار دارد و بیش از همه به خاطر مهمانی ها و جشن های مختلفش شهرت دارد.جشن های کامل که هر ماه در این جزیره برگذار میشود جزء شادترین و پر جنب و جوش ترین مراسم ها در تایلند است.بنابراین بیش از همه این جزیره را به جوانان و گروه های دوستانه پییشنهاد میکنیم که دوست دارند در مهمانی های شاد و مفرح شرکت کنند
البته اگر خیلی اهل هیاهو و سرو صدا نیستید مکان های بسیار ساکت و آرامی هم در جزیره کوپانگان وجود دارد که آرامش لذت بخشی را به شما ارائه می دهند.اگر در هوای گرم تایلند به دنبال تفریحات آبی هستید پارک آبی چلنج پانگان بروید،قایق سواری کنید یا به غواصی  یا موج سواری مشغول شوید.
جزیره ی کوپانگاندر مکان هایی برای تمدد اعصاب و پاکسازی ذهن و روح در سرتاسر این جزیره وجود دارند.

جزیره کوچانگ| Koh Chang
جزیره کوچانگ| Koh Chang
جزیره کو چانگ یکی از بزرگ ترین و بهترین جزایر تایلند است و جاذبه های بیشماری برای توریست ها و گردشگران  دارد. سواحل زیبا و آرام ،درختان نخل و سر به فلک کشیده ،جنگل ها و کوهستان های سر سبز و انبوه این جزیره را به بهشتی برای تفریح و ماجراجویی تبدیل کرده است . اگر هم  اهل ماجراجویی و طبیعت گردی هستید و هم دوست دارید از تفریحات ساحلی لذت ببرید جزیره کو چانگ  انتخاب مناسب و ایده آل به نظر میرسد . یکی دیگر از دلایل محبوبیت این جزیره این است که در فاصله نسبتا نزدیک از بانکوک قرار دارد و با سفری نصفه روزه می توانید خود را به جزیره کوچانگ برسانید .علاوه بر لذت بردن از ساحل و آفتاب ،جنگل های انبوه و سرسبز ،معابد و نیایشگاه های محلی ، بازدید از روستاهای سنتی، تجربه غذاهای خوشمزه دریایی و شرکت در کلاس های آشپزی تایلندی از جمله تفریحاتی است که میتوانید در این جزیره داشته باشید.

جزیره کولانتا|Koh Lanta
جزیره کولانتا|Koh Lanta
تنها با یک ساعت قایق سواری ازکرابی میتوانید به یکی از بهترین سواحل تایلند یعنی جزیره کولانتا  برسید. این جزیره در حقیقت  از چندین جزیره کوچک تشکیل شده که مشهور ترین و پر بازدید ترین کولانتا یای نامیده میشود .در جزیره مناطق حفاظت شده طبیعی و سواحل بکر و فوق العاده زیبایی وجود دارد که روح شمارو تازه و با نشاط میکند . افرادی که به دنبال آرامش  و لذت بردن از خلوت طبیعت هستند معمولا برای سپری کردن تعطیلات به این جزیره می آیند .طیف سنی مسافران این جزیره بسیار متنوع است و از میانسالان تا جوانان ماجراجو  و بک پکر هارا به خود جلب میکند .حتی سواحل آرام و امنیت جزیره برای خانواده ها که با کودکانشان به تایلند سفر کرده اند هم بسیار مناسب و ایده آل است.

جزیره سیمیلان| Similan Islands
جزیره سیمیلان| Similan Islands
جزایر سیمیلان جزء  زیبا ترین و بهترین جزایر تایلند هستند  که متاسفانه و یا خوشبختانه  بسیاری از توریست ها  از وجود آن بی خبر اند . جزیره مشهور فی فی را  با تمام زیبایی ها  و جلوه های مسحور کننده  طبیعی اش در نظر بگیرید . حالا تصور کنید جزیره مشابه فی فی  اما کوچک تر ،خلوت تر  بکرتر  وحتی زیبا تر وجود دارد در واقع نه تا از این جزیره ها  در یک امتداد  قرار گرفته اند. بله، 9 جزیره رویایی و بهشتی  که در مجموع جزایر  سیمیلان را تشکیل میدهند.جزایر سیمیلان از شمال به جنوب  قرار گرفته اند  و از پارک ملی در این جزیره  به دریای آندامان  منتهی میشوند  در جزیره ی سیمیلان  میتوانید در سواحل نقره ای و رویایی کومیانگ که به نام جزیره ی شماره 4 شناخته  می شود شنا کنید و در کلبه های سنتی از جنس بامبو اقامت داشته باشید . این جزیره برای کسانی که دوست دارند در خلوت و آرامش از زیبایی های طبیعت  و سواحل مسحور کننده لذت ببرند انتخاب مناسب و ایده آل است

جزیره کوسی چانگ| Koh Si Chang
جزیره کوسی چانگ| Koh Si Chang
اگر تنها چند روز درتایلند و بانکوک هستید و فرصت سفر به جزایر دور دست تایلند را ندارید به جزیره کوسی چانگ بروید . این جزیره یکی از بهترین جزیره تایلند است و نزدیک ترین جزیره به بانکوک به حساب می آید. به همین دلیل برای مسافرانی میخواهند به بانکوک و فرودگاه نزیک باشند بهترین انتخاب است . شما تنها با دو ساعت قایق سواری میتوانید از بانکوک به جزیره کوسی چانگ برسید و یکی دوروز را در این جزیره ی بی نظیر و زیبا خوش بگذرانید . نزدیکی این جزیره به بانکوک باعث شده تا اهالی خود بانکوک هم برای تعطیلات و آخر هفته ها به این جزیره بیایند و حتی گاهی برای سفر یک روزه هم به این جا می آیند.
جزیره کوسی چانگ یکی از نرم ترین و سفید ترین شن ها را در بین جزایر تایلند را دارد ، و با این حال شلوغی و ازدحام بسیاری از این جزیره ها را ندارد . کلبه های سنتی چوبی ، رستوران های دریایی و شنا و تفریحات ساحلی  این جزیره را در بین محبوب ترین و بهترین جزایر تایلند قرار داده است.

جزیره کولیپ| Koh Lipe
جزیره کولیپ| Koh Lipe
در مورد جزیره ی کولیپ یک چیز میتوانیم بگوییم :وقتی به یک جزیره ی زیبا و رویایی فکر میکنید چه تصویری به ذهنتان می آید؟ خب، جزیره ی کولیپ دقیقا شبه آن تصویر است. این جزیره به اعتقاد خیلی ها زیباترین سواحل در کل تایلند را دارد و یکی از بهترین مقاصد برای سپری کردن ماه عسل، و سفر های رمانتیک و عاشقانه است. این جزیره همه آن چه که برای یک سفر رمانتیک و لذت بخش لازم را در خود جای داده است:دوربودن از هیاهو و شلوغی جمعیت،سواحل بس نظیر و مسحور کننده والبته هتل های لاکچری و لوکس.جزیره کولیپ آن قدر کوچک است که پای پیاده میتوانید کل جزیره را بگردید. ساحل پاتایا یکی از شلوغ ترین سواحل این جزیره و پر جنب وجوش ترین آن هاست.در حالی که ساحل سانست از همه آرام تر و خلوت تر است و برای کسانی که طرفدار آرامش هستند مناسب تر است.

دیدنی های معروف پوکت
دیدنی های معروف پوکت
1- باغ وحش تایگر کینگدم:Tiger Kingdom Phuket/این باغ وحش در منطقه کاتو شهر پوکت قرار دارد  و مکانی مجهز برای نگه داری ببر هاست . شما در این باغ وحش میتوانید توله ببر های تازه متولد شده را ببینید و پس از یک آموزش حرفه ای توسط کارکنان ،آنها را نوازش کنید
2-آکواریوم پوکت:Phuket Aquarium/اگر در شهر پوکت به دنبال تفریحات متفاوت هستید آکواریوم پوکت میتواند گزینه مناسبی باشد . این آکواریوم بسیار بزرگ انواع گیاهان دریایی ،ماهی ها لاکپشت ها ، و...را در محیط جذاب و متفاوت در خود جای داده است . از کار های هیجان انگیز که میتوانید در آکواریوم پوکت انجام دهید شنا با دلفین هاست که طرفداران زیادی هم دارد.
3-  بازار آخرت هفته ی پوکت:Phuket Weekend market/  این بازار آخر هفته ها مشغول به فعالیت است و انواع و اقسام کالا به ویژه کالاها دست دوم را به فروش میرساند
4-  جاده  تلانگ:Thalang Road/این مسیر زیبا پر از خانه های رنگارنگ  و قدیمی است که سرتاسر مسیر را پر کرده اند. آخر هفته ها نیز یک بازار محلی در این جاده برپا میشود
5- مجسمه ی بودای بزرگ:Phuket Trickeye Museum/ این مجسمه ی 45 متری ، یکی از بزرگ ترین و قابل احترام ترین مجسمه های بودا در دنیای دین بودایی در جهان است. از سال 2002  آغاز شده  و تاکنون نیز ادامه دارد
 6- موزه خطای دید پوکت:Phuket Trickeye Museum/موزه تریک آی  یا خطای دید پوکت، یکی از دیدنی های محبوب این جزیره است. این موزه از 5 گالری مختلف تشکیل شده که هریک با موضوع خاص ، حدود صد نقاشی متفاوت و سه بعدی را در اختیار مشتریان قرار میدهد تا با آنها  عکس یادگاری بگیرند و از تماشای شان لذت ببرند .
7- جزیره فی فی تایلند:Phi Phi Islands/ جزیره ی فی فی تایلند یکی از معروف ترین جزایر پوکت هستند که به دلیل جذابیت و زیبایی های شان ، گردشگران پوکت حتما یک روز از سفرشان را به گشت و گذار در این جزیره اختصاص میدهند.

جشنواره های پوکت
جشنواره های پوکت
جشن آب بازی یا سونگکران : جشن سونگکران یکی از مشهور ترین جشن های تایلند است که هر ساله گردشگران زیادی را به این کشور می کشاند.این مراسم در اصل برای جشن گرفتن سال نو در کشور تایلند صورت میگیرد در این مراسم مردم از سراسر دنیا کنار یکدیگر قرار میگیرد و با تفنگ های آبپاش به جنگ یکدیگر می روند . نام این مراسم با عنوان بزرگ ترین جنگ تفنگ آبپاش در کتاب بزرگ ترین رکورد های گینس نیز به چشم  می خورد.
آزاد سازی لاکپشت ها:این جشنواره هر ساله در 13 آپریل در محل مرکز حفاظت از لاکپشت های دریایی انجام میشود . در این روز  با همکاری این مرکز  بچه لاکپشت های پرورش یافته در آب دریا رهاسازی میشوند.
جشنواره ی غذاهای دریایی:این جشنواره هر ساله در ماه آپریل برگذار میشود و روز آن ممکن است هر ساله تغییر کند .در این برنامه جذاب برگذار کنندگان تلاش میکنند تا غذاهای دریایی پوکت را به بازدیدکنندگان معرفی کند.
جشنواره ی قایق شناور چائولو :این جشنواره ی جالب و فرهنگی هر ساله در ماه ژوئن و نوامبر در ساحل رووی و روستای ساپام برگذار میشود. این مراسم را در نزدیکی آب و قایق های کوچک شناور روی آب به ویژه در شب برگذار میکنند.مراسم به دین شکل انجام میشود که مردم چند دسته مو و مقداری ناخن گرفته شده را به همراه عروسک های چوبی داخل قایق میگذارند و آن را در آب رها میکنند .این کار به منظور رهایی از نیروهای بد و اهریمنی انجام میشود
این شهر جشنواره های دیگری نیز دارد اما ما سعی کردیم به جذاب ترین های آن اشاره کنیم.

معبد وات چالونگ
معبد وات چالونگ
معابد بودایی از نماد های کشور تایلند هستند و طرفداران بسیاری را دارند. معماری این معابد هم در سبک و نوع معبد بسیار جالب است. فقط در پوکت تایلند حدود 29 معبد بودایی وجود دارد ، یکی از این معابد که در پوکت قرار گرفته است.این معبد با شهر فقط 8کیلومتر فاصله دارد . نقاشی های موجود در دیوار های این معبد واقعا زیبا وات چالونگ هستند و معماری و این معبد ، یکی از این دلایلی است که توریست ها را به این مکان می کشاند.

ساحل پاتونگ
ساحل پاتونگ
 پوکت سواحل عمومی زیادی دارد ولی یکی از مهمترین های آنها ساحل پاتونگ وساحل کارون  هستند . ساحل پاتونگ  بزرگ تر است و به دلیل نزدیکی به بیشتر هتل ها مراکز خرید ، ساحلی پر جنب و جوش تر است ، در حالی که ساحل کارون ، برای آدم هایی که به دنبال آرامش و منظره ی بکر هستند جای مناسب تری است . در کل این نکته را هم در نظر داشته باشید که سواحل جنوب غربی جزیره پوکت شلوغ تر سواحل شمالی آن هستند در تمام سواحل، بازی های آبلی مثل،غواصی، اسکی روی آب و غیره انجام میشود . غواصی در اقیانوسی فیروزه ای باید خاطره ای فراموش نشدنی برای شما بسازد، لباس و تجهیزات و مربی  را در اختیارتان می گذارند و تنها به عهده ی شماست که از دنیای زیر آب لذت ببرید . ماهی ها ، صدف ها و صخره های کوچک رنگی زیر اقیانوس را تماشا کنید و مرجان هارا لمس کنید . غیر از قایق های تندرو و سفید رنگ ، بدنیست برای گشت زدن در دریا ،حواستان هم به قایق های  پارویی هم باشید.
 سوار بر قایق های چوبی و پارو زدن های آرام میان دریای شفاف، می توامد تا روز ها شما را سرحال نگه دارد . یکی از وقت گذرانی ها در پوکت فانتاسی با برنامه های ساحل پاتونگ دیدنی های پر طرفدار پوکت را می توانید در نزدیکی شبانه آتشبازی ،نمایش فرهنگی و سنتی تایلندی، نمایش و رقص فیلم ها و بازار صنایع دستی تماشایی اش ، می تواند شبی باشکوه بسازد

غواصی در پوکت
غواصی در پوکت
پوکت و جزایر اطراف آن به دلیل داشتن اکوسیستم بی نظیر و خاصشان ،محلی فوق العاده برای تفریحات آبی از قبیل غواصی هستند. بازدید از دنیای زیر آب ، شنا کردن در کنار لاکپشت ها و ماهی های زیبا ، برای هر فردی جذابیت خاصی دارد و نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت.

آکواریوم پوکت
آکواریوم پوکت
شامل آکواریوم پوکت این مجموعه که توسط مرکز حیات دریایی نظارت می شود،به تازگی تعمیر  و بازسازی شده است جاذبه های دریایی و ماهی های رنگارنگ آب های شیرین است . تونل 10 متری که در زیر آب کشیده شده بسیار محبوب است و راه خوبی برای دیدن حیوانات دریایی از نزدیک ایجاد کرده است .مخازن و آکواریوم های عظیمی هم هستند که در آن می توانید لاک پشت های بزرگ ،ماهی های نورانی و چندین گونه حیوان بومی این منطقه را ببینید .علاقه مندان به غواصی هم اجازه دارند در زیر آب در بین صخره های مرجانی زیبا سیاحت کنند.