جاذبه های توریستی سن پترزبورگ

جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ
جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ
سنت پترزبورگ به دلیل معماری منحصر به فردی که دارد به ونیز شمالی نیز شناخته میشود. فضای خاص و خلاقانه شهر سنت پترزبورگ هنرمندان، شاعران و افراد زیادی را به خودش جذب کرده است.
بدون شک سنت پترزبورگ یکی از جذاب ترین شهر های اروپاست که سفر به آن را با افتخار به هر شخصی میتوانید توصیه کنید. جاذبه های گردشگری فراوان در کنار رودخانه ها، کانال ها و پل های متعدد شهر قطعا روزها و ساعات جذاب و فراموش نشدنی را برای هر توریستی در این شهر سرد شمالی خواهد ساخت.

در ادامه چند مورد از مهم ترین جاذبه ها گردشگری شهر سنت پترزبورگ را به شما معرفی خواهیم کرد که در سفرتان به این شهر هرگز نباید فرصت دیدنشان را از دست بدهید. 

1. کلیسای ناجی در خون
1. کلیسای ناجی در خون
یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی سنت پترزبورگ کلیسای ناجی در خون است. معماری فوق العاده و رنگانگ این بنا جلوه خاصی به آن بخشیده است. این کلیسا که با نام کلیسای رستاخیز نیز شناخته میشود به یاد الکساندر دوم که در سال 1881 ترور شد ساخته شد. کلیسای جامع منجی در خون با پنج گنبد پیازی خود به شکل با شکوهی تزئین و با مینایی از جواهر پوشانده شده است. این کلیسا نمایی مشابه با کلیسای جامع سنت باسیل در شهر مسکو دارد و طراحی رنگانگ آن هر بیننده ای را به خود مجذوب میکند. 
2.کلیسای جامع سنت ایزاک
2.کلیسای جامع سنت ایزاک
در دل شهر تاریخی سنت پترزبورگ، گنبدی طلایی خود نمایی میکند، این گنبد متعلق به کلیسای جامع سنت ایزاک اثر زندگی معمار فرانسوی  آگوست دو مونتفران است که به عنوان بزرگترین و دیدنی ترین ساختمان مذهبی شهر سنت پترزبورگ شناخته میشود. ساخت و تزئین این بنای جذاب که در سال 1858 به پایان رسیده بیش از 40 سال به طول انجامید.
 ساخت این کلیسا از نماها و ستون های به سبک امپراتوری اروپایی با استفاده از سنگ های گرانیت قرمز ساخته شده و مجسمه های اصیل متعددی در سالن این کلیسا قرار داده شده است. سالن اصلی این کلیسا ظرفیت 14000 نفر را دارد.
بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از سالن اصلی کلیسا میتوانند با تهیه یک بلیط اضافی برای بالا رفتن از 300 پله ی کلیسا فرصت تماشای شهر سنت پترزبورگ از فراز کلیسای سنت ایزاک را نیز داشته باشند.
3.موزه هرمیتاژ
3.موزه هرمیتاژ
معروف ترین جاذبه گردشگری شهر سنت پترزبورگ که به عنوان یکی از بزرگترین گنجینه های هنر و آثار باستانی جهان شناحته میشود، موزه هرمیتاژ است. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن بیش از 3 میلیون اثر هنری، بزرگترین کلکسیون نقاشی در جهان محسوب میشود. موزه هرمیتاز از چندین بخش  تشکیل شده ولی مهمترین آن کاخ زمستانی است که جزء ضروری برنامه هر مسافری در سفر به شهر سنت پترزبورگ میباشد.
در اینجا در کنار مشاهده قرن ها آثار هنری اروپا و مجموعه ای فوق العاده از آثار باستانی یونانی و رومی میتوانید از اتاق های دولتی قرن 18 و 19 خانواده امپراتوری روسیه بازدید کنید.
4. کاخ پترهوف
4. کاخ پترهوف
وقتی صحبت از مکان های دیدنی شهر سنت پتربوزگ به میان می آید، کاخ های متعددی از امپراتوری روسیه را میتوان برشمرد اما یکی از بی نظیرترین آنها کاخ پترهوف است که به خصوص در فصل تابستان که مجموعه ای دیدنی از فواره های محیط کاخ فعال هستند. یک مجموعه فوق العاده متشکل از پارک ها،باغ ها، کاخ ها و موزه ها که تا حدی از کاخ ورسای الگو برداری شده است و تحت نظر دختر پیتر، امتراتور الیزابت توسعه یافت.  
5. قلعه پیتر و پاول
5. قلعه پیتر و پاول
قلعه پیتر و پاول که به عنوان دژ اصلی شهر سنت پترزبورگ شناخته میشود توسط پتر کبیر در سال 1703 ساخته شده است. ساخت این قلعه طی یک سال انجام شد ولی نتوانست از لحاظ نظامی مقاومت کند در سال 1706 دوباره با بدنه ای از سنگ بازسازی شد.
این قلعه از سال 1720 به عنوان پادگان شهر و زندانی برای زندانیان درجه بالا و یا سیاسی به کار گرفته شد. جالب است بانید که این قلعه در جایی واقع شده است که شهر سنت پترزبورگ از آنجا شروع میشد.
در طول این سالیان قلعه پیتر و پاول محل دفن تمام امپراتورهای رومانوف، یک زندان سیاسی  و محل آزمایش های کلیدی در توسعه فناوی موشکی شوروی بوده است و اکنون از مکان های دیدنی شهر سنت پترزبورگ محسوب میشود.