جاذبه های توریستی آنتاليا

جاذبه های گردشگری آنتالیا
جاذبه های گردشگری آنتالیا
تور آنتالیا در چند سال اخیر بسیار محبوب دل ها گشته و طرفداران بسیار زیادی در کل دنیا به خصوص در بین گردشگران ایرانی پیدا کرده است و تبدیل به یکی از مقاصد اصلی سفرهای خانوادگی و تازه عروس و دامادها شده است،لازم به ذکر است که آنتالیا مرکز اصلی گردشگری و تفریحی کشور ترکیه محسوب می شود ، آنتالیا تمامی سلیقه هارا در بردارد و هیچ گردشگری ناراضی پایش را از این شهر بیرون نمی گذارد و این شهر به چند دلیل یک سر و گردن بالاتر از دیگر شهرهای توریستی ترکیه است، در آنتالیا گردشگران می توانند یک سفر رویایی و شیرین را تجربه کنند زیرا در این شهر زیبای ساحلی از سواحل بی نظیر گرفته تا هتل ها و رستوران های لوکس،گرد هم آمده تا رضایت کامل توریست ها را جلب نماید و لازم به ذکر است که سفر به آنتالیا در مقایسه به استانبول ارزان تر است و در آنتالیا می توانید اکثر جاذبه های گردشگری​ را به صورت رایگان ببینید.
شما نیز می توانید یک هفته تمام را مانند یک شاهزاده زندگی کنید و در بهترین هتلهای این شهر زیبا و باستانی اقامت داشته باشید و در ضمن آنتالیا که پنجمین شهر مشهور ترکیه است،جاذبه های گردشگری فراوانی را که متعلق به دوره های مختلف هستند در دل خود جای داده است که این جاذبه ها شامل هم آثار باستانی و هم تفریحات مهیج می شود.

موزه باستان شناسی آنتالیا
موزه باستان شناسی آنتالیا
موزه باستان شناسی آنتالیا که با نام موزه آنتالیا نیز شناخته شده می شود یکی از مهم ترین موزه های ترکیه به شمار می رود با هفت هزار متر مربع مساحت،این موزه شامل 13 تالار نمایشی و یک گالری رو باز می شود مجموعه موزه متشکل از پنج هزار اثر هنری و 25 تا 30 هزار قطعه دیگر است که در معرض دید قرار نگرفته اند.
این موزه همه چیز از دوره های شنگی و برنز تا بیزانتین را به نمایش می گذارد،دیدار از این موزه جامع و کامل را از دست ندهید،سالن حفاری های منطقه ای ، یافته های شهرهای باستانی Lycra ،( از جمله Patara و Xanthos ) را به نمایش می گذارد، در حالی که سالن"خدایان" مجسمه های زیبایی از 15 خدای المپیایی را که بسیاری از آنها در وضعیت خوبی نگهداری شده اند را به نمایش می دهد.خیلی از مجسمه ها در Perge یافت شدند،از جمله"سه افسونگر"و"زن رقاصه قوی"که اولین اتاق را به خود اختصاص داده اند.
تابوتی که حاوری یکی از سگ های Termessos از قرن سوم می باشد نیز بسیار شگفت انگیز است. در طبقه بالا سکه ها و دیگر دست سازهای طلا که از مناطقSide،Aspendos و مناطق مختلف بیزانتین و عثمانی به دست آمده اند نگهداری می شود،از جمله گنجینه Elameh،که از حدود 2000 سکه لیکیایی تشکیل شده است.این گنجینه در سال 1984 از ترکیه غارت شد و 15 سال بعد از آمریکا برگردانده شد.موزه آنتالیا در 2 کیلومتری غرب منطقه Kaleici قرار دارد.

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگترین اکواریوم های جهان است که در زمینی به مساحت 3 هکتار ساخته و در سال 2012 افتتاح شده است .به گفته سازندگان،هدف اصلی طراح ایجاد نوعی هارمونی بین محیط و جانوران دریایی و خود دریا بوده است.ورودی آکواریوم در منطقه همکف واقع شده و در ابتدا بوفه و آفیس های اداری وجود دارند در ادامه بازدیدکننده به بخش های مختلف و در نهایت یک تونل 131 متری با عمق 3 متر خواهد رسید که هرکدام با طراحی خاص خود به چشم بیننده می آیند.
در این آکواریوم به کودکان توجه زیادی شده و برای آنها زمینهای بازی متنوعی در نظر گرفته شده است.بچه ها می توانند از سواریهای تفریحی،کنسول های بازی و حتی سینمای کوچک اکواریوم برای سرگرمی بهره مند شوند.

دنیای برف آنتالیا (Kar Dunyasi)
دنیای برف آنتالیا (Kar Dunyasi)
همانطور که می دانید آنتایا شهری در سواحل مدیترانه است  که به غیر از ارتفاعاتش، هیچ جای شهر رنگ برف را به خود نمیبیند،پس چطور می شود که فقط در آن از آسمان باران می بارد مرکزی پر از برف وجود داشته باشد. امروزه با تکنولوژی همه چیز امکان پذیر است،پس اگر برف بازی را دوست دارید حتما سری به این مکان بزنید.
این شهربازی مهیج و جذاب ساخته شده از خانه برفی،وسایل بازی و سرسره هایی است که همگی از برف و یخ می باشند،شما در این مکان می توانید یک روز بسیار عالی و منحصر به فرد را به همراه خانواده داشته باشید و لازم به ذکر است که کودکان باید حتما با یک بزرگسال به این قسمت وارد شوند در غیر این صورت از ورود آن ها جلوگیری می شود.
در این شهر بازی سرپوشیده و با کیفیت باید لباس های گرم ،و کت و کلاه داشته باشید تا بتوانید به بازی بپردازید و طراحی این جا به قدری خوب و استادانه است و با وجود این فضای آن،سرپوشیده است ولی تهویه بسیار مناسبی دارد و کاملا احساس راحتی در این جا خواهید داشت،از تفریحات مجموعه برفی می توان به سرسره های شیب دار برفی ، سرسره هایی که به همراه تیوپ هستند، خانه های عروسکی کوچک،مجسمه های برفی و آکواریوم یخی اشاره کرد،برای رفتن به این دنیای برف باید به ساحل کنیالتی قسمت آنتالیا آکواریوم مراجعه کنید ، لازم به ذکر است مجموعه از 10 صبح تا 10 شب باز است.

برج ساعت
برج ساعت
برج ساعت را به محض ورود به منطقه آنتالیایقدیم خواهید دید.از بین 80 برج مستحکمی که روزگاری برای حفاظت از شهر ساخته شده بودند،فقط همین یکی باقی مانده است.این سازه دو طبقه دارد.طبقه بالایش نقشه ای گرد و دایره شکل دارد اما طبقه پایینش،مربع شکل است.باستان شناسان هنوز دقیقا نمی دانند که کاربرد برج ساعت در قدیم چه بوده اما معتقدند که به عنوان فانوس دریایی یا مقبره ساخته شده و قدمتش به قرن دوم پیش از میلاد مسیح می رسد.

آبشارهای ماناوگات آنتالیا
آبشارهای ماناوگات آنتالیا
از تفریحات آنتالیا،طبیعت زیبای آنتالیاست.آبشارهای ماناوگات گرچه دارای ارتفاع بلندی نیستند.اما آب شیری رنگ و کف آلود آن با قدرت هرچه تمامتر با صخره ها برخورد کرده و صحنه های زیبائی را به وجود می آورد.وجود آبشارها،باغات چایی و رستورانها،این منطقه را به محلی دلپذیر و استراحتگاهی خنک خصوصا بعد از یک روز گردش و تفریح در آنتالیا تبدیل نموده است. در سفر آنتالیا از آبشارهای ماناوگات آنتالیا که از جاهای تفریحی آنتالیاست دیدن کنید.

شهر قدیمی (یاکلاچی)
شهر قدیمی (یاکلاچی)
خانه هایی به سبک زمان عثمانی با سقف های قرمز و کوچه های سنگفرش شده قرار دارد.که بازسازی  شده یک شهر پر پیچ و خم که می توانید در آن قدم بزنید و از نزدیک تاریخ این کشور را لمس کنید.همچنین هتل بوتیک درجه یک،سوغاتی فروشی،گالری هنری و رستوران وجود دارد.کلاچی،جاذبه گردشگری و دیدنی بسیاری دارد.میدان اصلی(کاله کپیسی)،قلعه بزرگ و برج ساعت زیبا در این شهر قدیمی است.همچنین مسجد محمت پاشا،نمای بیرونی بی نظیری را به وجود آورده.

اسکله قدیمی آنتالیا
اسکله قدیمی آنتالیا
 اسکله قدیمی آنتالیا،واقع بر روی صخره ها،با تعداد زیادی بوتیک،کافه،بازار و قایق های بادبانی در کنار دریایی مدیترانه واقع شده.این اسکله ، زمانیمرکز اقتصادی آنتالیا بود.از قرن 2 تا اواسط قرن بیستم، بندر اصلی آنتالیا به شمار می رفت،و تجارت و رفاه رو به این شهر آورد.امروزه این اسکله بهترین مکان برای خرید است.و همچنین دیدن غروب آفتاب دریای مدیترانه در این اسکله بسیار زیبا و لذت بخش است.

Yivli Minare مسجد مناره یولی
Yivli Minare مسجد مناره یولی
 مناره یولی یکی از متمایز ترین دیدنی های آنتالیا می باشد.که توسط سلطان سلجوقی"علاء الدین کیقباد"ساخته شد.این مناره یه نماد از معماری سلجوقیان است.در اینجا مسجدی متعلق به قرن 14 هست که هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرد.
مناره یولی آنتالیا یک مناره شیاردار می باشد که همانطور که گفته شد مناره اصلی مسجد علاء الدین می باشد این مسجد بی نظیر و تماشایی دارای 6 گنبد و یک مناره است که 38 متر ارتفاع دارد البته این مناره از 90پله تشکیل شده که با طی این 90 پله می توان به قسمت بالای برج دست یافت ضمنا گردشگران برای بازدید از این قسمت مناره می توانند از در ورودی شمالی وارد شوند و بعد از طی این 90 پله از چشم انداز زیبای دریای مدیترانه و منطقه قدیمی شهر آنتالیا با خانه ها و کوچه های قدیمی بهره و لذت کافی را ببرند ،مناره یولی آنتالیا تماما از جنس سنگ های سخت و بسیار محکمی ساخته شده است که بر روی آنها می توان کنده کاری های مختص دوره سلجوقی را مشاهده نمود در ضمن این مناره که نماد شهر آنتالیا به حساب می آید بر روی یک شکل مربعی بسیار بزرگ از جنس آجر های قرمز رنگ و آبی فیروزه ای قرار گرفته است که در سرتا سر آن می توان کنده کاری های به شکل شیار را مشاهده کرد در بالای این سنگ مربعی بزرگ می توان یک 8 ضلعی را دید که همانند آجرهای به کار رفته در قسمت مربعی از آجرهای دورنگ قرمز و فیروزه ای تشکیل شده است لازم به ذکر است که این قسمت بالاترین نقطه از مناره یولی را تشکیل می دهد و همچنین گردشگران و بازدید کنندگان می توانند مناره یولی آنتالیا را در سمت شرقی مسجد علاءالدین از نزدیک مورد مشاهده قرار دهند.

پارک یاووز اوزجان آنتالیا
پارک یاووز اوزجان آنتالیا
پارک یاوز ازکان آنتالیا واقع در مرکز شهر، یکی از زیباترین پارک های آنتالیا است.مساحت این پارک حدو 22 هزار متر مربع است و مسیرهای پیاده روی زیادی را دارد.آبشارهای مینیاتوری،چشمه ها،نیمکت های راحت و تغییر رنگ فصل از ویژگی های آن است.
نیمکت هایی که بتوانید استراحت کنید.به طور کلی،مکان خوب است،فقط منظره.اما چیزی بیشتر نیست (مثل رستوران یا کافه) با این مکان فاصله زیادی دارند به همین دلیل  (Yavuz Ozcan) پارک یاووز اوزجان آنتالیا بسیار زیبا است و با کلمات نمیتوان آنرا وصف کرد هر روز در تور آنتالیا باید از آن بازدید کنید و تقریبا می توانم تضمین کنم که نا امید نمیشوید.اگرمدتی در آنتایا هستید.بارها میخواهید از این مکان دیدن کنید.

آمفی تئاتر آسپندوس
آمفی تئاتر آسپندوس
آسپندوس که در فاصله 47 کیلومتری از شهر آنتالیا قرار دارد،بدون شک یکی از دیدنی های آنتالیا و جاذبه های توریستی است که توریست های زیادی سالانه برای بازدید از آن به آنتالیا سفر می کنند، در ضمن آسپندوس چندین هزار ساله که یکی از شاهکارهای بی نظیر یونانی ها است از میان دیدنی های آنتالیا به ثبت جهانی رسیده است و در زمان خود از معروف ترین و زیباترین شهرها به شمار می رفته است.در قرن دوم و سوم آپندوس یک تئاتر رومی بسیار با عظمت بود که ظرفیت 15000 تماشاگر را داشت و امروزه ویرانه هایی از آن باقی مانده است.

ساحل لارا و کنتیالتی
ساحل لارا و کنتیالتی
تعریف سواحل آنتالیا را همه شنیده ایم.در خود آنتالیا دو ساحل وجود دارد که یکی از آن ها ساحل کنیالتی و دیگری لاراست.ساحل لارا که ترک ها به آن "لارا پالجی"می کویند،ساحلی بسیار زیبا و تمیز است.اگر به لارا رفتید حتما موتور اسکوتر کرایه کنید و از اسکوترسواری کنار دریا لذت ببرید.ساحل Lara یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های آنتالیا در 450 هکتار زمین است.این ساحل 11 کلوپ ساحلی،4 رستوران،4 کافه،یک کلوپ شبانه ،دو زمین فوتبال،یک پارک سرگرمی،فضای نمایش روباز،منطقه بازی برای بچه ها،بار،دره ساحلی،فوتبال ساحلی،بازی های آبی،اسکیت،دو و دوچرخه سواری دارد.ساحل کنتیالتی یک پارک آبی هیجان انگیز دارد که پر از وسایل و اسباب بازی های آبی است و خوب است همراه بچه ها به اینجا بروید.یک استخر هم دارد که دلفین هایش برایتان هنرنمایی می کنند.این ساحل همچنین یک شهر کوچک دارد که ماکتی مینیاتوری از ترکیه است و می توان تمام دیدنی های ترکیه را با اندازه 25 برابر کوچیکتر در آن دید.

پارک ملی المپیوس
پارک ملی المپیوس
پارک ملی المپیوس از جاهای دیدنی آنتالیا می باشد که یا منظره بینظیر در کنار سواحل دریای مدیترانه واقع شده است.تعداد زیادی از توریست های که برای کمینگ به این شهر سفر می کنند در این پارک جنگلی که امکانات مناسبی برای اقامت توریست ها دارد،اقامت می کنند. از دیگر جاذبه های این پارک که توجه گردشگران را به خود جلب می کند ساحل المپیوس ،چیرالی و ساحل یانارتاش می باشد. همچنین شهرهای باستانی زیبا و پلاژهای طبیعی بی نظیر و زیبایی که در قسمت غربی ساحل دریای مدیترانه قرار دارند.اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر می کنید،بازدید از این پارک جنگلی را از دست ندهید.

آبشارهای دودن
آبشارهای دودن
آبشار دودن را حتما باید دید چرا که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود و اگر به آنتالیا بروید و این آبشارها را نبینید واقعا ناراحت کننده است، در حقیقت خود را از دیدن یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی آنتالیا محروم کرده اید،خوب است بدانید که مردم محلی از این آبشارها به گالپوز کالدیران"یاد می کنند و آن ها را به این نام می شناسند، این آبشارها در حقیقت از دو چشمه زیبا به نام "پینار باشی"که چهل کیلومتر با خود آبشار فاصله دارند، به وجود می آیند،این چشمه ها در منطقه کیرک گوزلر قرار دارند و بعد از اینکه یک مسیر کوتاهی را طی می کنند به هم می رسند و رود شفاف و پر از آب دودن را به وجود می آورند و بعد از این که به اعماق زمین رفتند یک مسیر چهارده کیلومتری را می روند و سپس در گودال "وارساک" دوباره به زمین می آیند و این چرخه تکرار می شود،توجه کنید آبی که در این گودال است بعد طی کردن مسیر 2 کیلومتری خود را از آبریز آبشار بیرون می ریزد و در نهایت آبشار زیبای دودن را به وجود می آورد و بعد از این که از شهر آنتالیا عبور کرد به دریای مدیترانه می ریزد.


 
آبشار دودن را دو آبشار با نام های آبشار دودن بالایی و آبشار دودن پایین تشکیل می دهند که آبشار دودن خود از چند آبشار کوچک تر به وجود آمده که در فاصله 14 کیلومتری از محدوده شهری قرار دارند و ارتفاع آن 15 متر و عرض آن 20 متر می باشد و آبشار دودن پایین از رود دودن به وجود می آید و برای این که بتوان به آن رسید باید به موازات رودخانه دودن حرکت کنیم و غارها را پشت سر بگذاریم و در نزدیکی ساحل می توان این آبشار جذاب را که ارتفاعی برابر با 40 متر دارد را دید،این آبشار به طرز جالبی از روی صخره ها به دریای مدیترانه می ریزد،برای این که بتوان به راحتی آبشار دوم را دید می توان از پارک دودن عبور کرد و همچنین می توانید از اسکله شهر آنتالیا یک قایق اجاره و دریا نوردی کنید تا به این آبشار زیبا برسید،این روش بسیار جالب و خاصی خواهد بود زیرا از میان آب های مدیترانه به زیر آبشار می روید و می توانید ریزش آب به دریای مدیترانه را از فاصله کاملا نزدیک تماشا کنید و لذت ببرید.